Köhögés

A kórokozók által okozott és az allergiás kórképeknél megjelenő  gyulladások következtében megjelenő köhögés kezelésére természetes alternatívát kínálnak az alábbi javasolt szerek:

Fő szerek: VIROVET, IMUNOVET, KINGVET
További hasznos szerek: GYNEVET

Kutya és macska köhögés

A kutyák köhögése gyakorta jelentkező feltűnő tünet a gazdik számára, ezért sűrűn kerül állatorvos elé az olyan kutya, amely köhög. Vizsgáljuk meg, hogy milyen betegségek húzódnak meg a köhögéssel járó tünet mögött.
A macskák köhögése sem tartozik a ritka tünetek közé, de az ritkábban fordul elő, mint a kutyáknál. A macskák inkább tüsszögnek , a kutyák inkább köhögnek, ha a felső légutaik érintettek valamely betegség következtésben.

A kutya és macska köhögés okai

Kölykök orsó férgessége (máj -tüdő-légcső vándorlás következtében) vagy bakteriális és vírusfertőzések, a légutak allergiás gyulladása, por és füst irritáció, szívbetegségek, a légutak örökletes anatómiai problémái, a légcsőkollapszus. Diagnosztikája: Hallgatózásos vizsgálat, vérvizsgálat, szívultrahang, székletvizsgálat, endoszkópos vizsgálat.

Hörgőgyulladás (Bronchitis)

A kisebb hörgőket érintő gyulladás váltja ki. Általában váladékképződéssel jár, ami nedves köhögéssel jár. Ilyenkor a kutya vagy macska a köhögés után nyel. Ezt a felköhögött váladék lenyelése miatt teszi. Előfordulhat orsóféreglárvák vagy allergiás reakciók, valamint bakteriális és / vagy vírusfertőzések által előidézve. Hasonló tünetekkel jár az asztma szerű fulladás és köhögés, amely főleg macskákat érint. Az immunerősítés és baktérium elleni szerek adása mellett nyálkaoldó, köptető szerek járulhatnak hozzá az enyhítéséhez.

Tüdőgyulladás

Az alsóbb apróbb hörgők és az alveolusok falában kialakuló gyulladás, melyet a köhögésen, általános tünetek is kísérnek ( gyengeség, elesettség, láz). Kezelése nagyban hasonlít a hörgőgyulladásnál leírtakhoz.

Felteszem a kérdésemet / Véleményt írok

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

4 hozzászólás

• Bukri Antalné

Tisztelt doktor Úr! A kutyáim köhögnek /kennel köhögés/, az állatorvunktól augmentint kaptak, napi 2x felet. Milyen készitményt javasol Ön, amit adhatok még nekik? Köszönöm

• Kedves Hölgyem! Azt hiszem, hogy én másképpen kezelném a cicát. A kennel köhögés az már egy immunrendszeri gyengeség tünete, így azon az alkalmazott antibiotikum csak tovább ronthat. Immunrendszert stabilizáló szereket, antioxidánsokat, probiotikumokat, vitaminokat kellene alkalmazni. Imunovet, Kingvet, Fytovet, Probiovet, Skelevet, Omega 3 zsírsavakat javaslok neki adni. Az antibiotikum nem szokott jó választás lenni hasonló esetekben. Üdvözlettel. dr. Molnár

• Czentnár Melinda

Szia! Cicám szinte ugat! Nem mindig naponta 1*2 szer fordul elő! Torkán nem látok semmit! Mi lehet a baja?

• Kedves Melinda! Gégegyulladása van. Virovet és Kingvet kombinációt adja rá. üdvözlettel: dr. molnár

Bezárás